Olika liv

Hallon ringde i natt efter att ha sett ett gäng missade samtal från mig.
Hon och kompisen hade bara varit ute på långpromenad och lämnat mobilerna hemma.
Ja ja, hon sov över där och var rätt yrvaken nyss när jag pratade med henne.
Men hur svårt kan det vara att komma ihåg att meddela sig innan det blir för sent? Det kan ju faktiskt vara så att en mamma är intresserad av var hon är och om hon skulle vilja sova borta.
-Oj då, jag glömde, förlåt, säger hon då. Och visst förlåter jag, - men gör inte om det! Säger jag varje gång...

Imorse vaknade jag utan någon annan hemma, men Smultron hade faktiskt skickat ett sms om att hon skulle sova hos en kompis så det var väl ok.
Jag tog på mig shorts och linne och gick ut för att ta en promenad i solen till bageriet för att köpa nybakade frukostbröd.
Då! Halv nio sådär, kom Smultron traskande emot mig, på väg hem.
Jag undrade var hon varit. Hade hon sovit hos kompisen? Vad hade hänt?
- Fråga inte! Sa hon bara och gick hem för att bättra på sömnen lite.

Vi har så olika liv, mina döttrar och jag.
Men de ger en krydda i tillvaron. Det blir inte många tråkiga stunder.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback