Kom hem

Så var man här igen då!
Får inte tag på Hallonungen.
Hon skulle till en kompis, och nu är det ingen som svarar.
När tänker hon komma hem egentligen?
Innan mobilerna invaderade hemmen, bestämde man en tid INNAN man gick ut. Man bestämde också väldigt noga mötesplats om man skulle träffas någonstans. Det var inte lika ok att komma för sent då.
Nu kan man komma för sent bara man ringer och talar om det. Bestämmer en ny tid. Ändrar sig allteftersom det passar sig just i den sekunden. Vad flexibla vi är!
Lite småjobbigt att vara så flexibel ibland.
Nu skulle jag gärna gå och lägga mig, men jag vet ju inte var skitungen är nånstans!
Säkert tittar hon bara på en film som hon sa och har mobilen i ett annat rum.
Säkert är hon inte överfallen.
Eller drogad.
Men jag vill veta!
Nu.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback