Mjuggflin

Smultron börjar rätt lugnt ställa en fråga, men eskalerar i upprördhet tills hon nästan kokar, helt utan anledning:
 -Kan du ge mig pengar till badminton? Va? Kan du det? Du vill ju att jag ska aktivera mig! Och nu försöker vi hitta på bra saker att göra! Jag tycker du kan betala det! Annars kommer vi bara sitta och supa ner oss!

Hjälp vilken utpressning!
Inte hann jag svara mellan kulsprutorna heller.

Herreminje!

Men inte kan jag låta min lilla älskling supa ihjäl sig heller... Ock, ock, ock skrockar hennes gamla mamma och flinar lite i mjugg åt kulsprutan. 
Drastiska är dotterns argument, må jag säga.
Det hade räckt med första frågan ju...


/Blomma

(men hur pratar jag, som om jag var ett sekel för gammal ungeför!! hjälp! jag ÄR verrkligen medelålders!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback