Törstig gran

Granen som köptes igår som grisen i säcken eftersom den var innätad och platt, visade sig vara riktigt fin.
En söt liten knubbig gran med korta men täta barr som dricker som värsta a-lagaren eftersom jag tog morfars gamla fogsvans och sågade av en snutt av stammen.
Jag brukar göra det för att den ska kunna dricka bättre.
Den dricker upp det som får plats i julgransfoten på en kvart!
Lite för ynklig fot kan tyckas.
Varför gör de inte julgransfötter med stora behållare på flera liter?
Granar är träd! Och träd dricker kopiösa mängder!
Idag ska den kläs. Varje år sedan jag var liten har granen klätts dagen före julafton och skinkan har griljerats ungefär samtidigt. Så blir det i år med om allt går som jag vill.
Fast tjejerna har en pappa som vill att de kommer hem dit och pyntar också.
Så vi får ta det ikväll när alla är samlade igen.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback