Tjatmorsan tjatar och lider

Jag hade lättlösliga problem åt mina döttrar - på pappret! Utan deras vetskap alltså.
I verkligheten är de, inte så oväntat, tyvärr mer svårflirtade än i min lösningsplan.
-Lägg dig inte i mitt liv! snäser Hallon när jag vill hjälpa henne att planera sitt skolarbete.
Smultron bearbetar jag långsammare, har knappt börjat faktiskt.
Men jag ska inte ge mig utan vara ihärdig och besvärlig så mycket jag orkar.
Det bär mig emot, för jag tycker verkligen inte om att vara besvärlig. Jag gör hellre saker själv än att ber andra om hjälp t.ex.
Och nu ska jag åtminstone mot Hallon vara en jobbig, tjatig och kontrollerande morsa. Jag tycker minst lika illa om det som hon gör, men lockelser och uppmuntran hjälper ju inte så vad gör man?

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback