Sista dan i år

Sista dan på året ska jag avsluta snyggt tänkte jag.
Börjar med att träna, sen lite röj här hemma i julestöket med ouppackade julklappar (i kassar alltså, inte kvar i paketen) och kläder överallt. Inte mina, men ändå. Jag får väl avsluta året med att tjata igen. Inte vidare snyggt till mitt snygga årsavslut men tyvärr nödvändigt.

Sen tänkte  jag avsätta lite tid åt mig själv ett par timmar med att måla naglarna och sånt skönhetspyssel jag sällan ägnar mig åt. Tycker inte det är särskilt kul, men till nyår får jag stå ut. Blir väl ändå inte särskilt uppiffad jämfört med många andra som springer ute på krogen ofta. Det är heller inget mål jag har. Jag är hellre naturlig.
Det lite sorgliga i naturlighet är att den blir lite mindre snygg för varje år som går.
En naturlig 20-åring kommer rätt långt utan smink eller uppiffning överlag, men vid 40+ börjar man behöva dölja grejer. Fast för att man behöver dölja det är det inte säkert att man gör det. Inte jag t.ex.
Måste köpa strumpbyxor också, missade visst det igår.

Ska också försöka få upp de tröttaste av trötta för att eventuellt släpa iväg på träning. Vi får se hur det går.
Jag tror det kan vara bra att avsluta året bra, t.ex med träning för då är det säkert troligare att man fortsätter så.
Min lilla teori. Alltså ska skitungarna upp nu!

Gott nytt år!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback