Julstök och trötta ungar

Hur en hel dag kan gå åt att göra 2 kg köttbullar och köpa gran kan vara svårt att fatta.
Fast jag började med ett spinningpass förstås, medan tre tjejer låg och sov djupt.
När jag kom hem var en av dem vaken, nämligen Smultron som skulle jobba, men kompisen sov tungt till två!!! Och Hallon sov säkert till ett.
Det verkar jobbigt att vara ung!
Man måste ju vara vaken hela nätterna och halva mornarna för att ha riktigt kul. Även om det inte är kul. Men går man hem för tidigt kan man ju missa nåt!
Själv missade jag att köpa sista julklappen till Smultron, men det hinner jag imorgon, fast jag ska iväg och fika med farmor också. Hon blev så glad när jag sa att jag skulle komma. Det kan vara ensamt att vara gammal ibland.
Hon är inte ensam på julafton iallafall har jag just fått bekräftat.

Jag fattar nog ändå inte riktigt vad jag gjort hela dagen.
Tvätta och diska gör man ju liksom jämt, så det är inget utöver det vanliga, men köttbullarna tog rätt lång tid faktiskt.
Det är inget jag gör till vardsgs längre för ingen vill ha dem!
Jag fattar ingenting!
När hände det?
Någon gång när tjejerna började bli stora och stöddiga slutade speciellt Smultron att tycka om hemgjorda köttbullar!
Va?
Så är det, men nu i jul får hon testa igen. Hon testar dem just nu så jag får snart ett utlåtande.
Hallon tyckte de gick att äta så jag får väl vara nöjd för det lilla.
Men JAG och mamma och pappa och säkert brorsan och sambo tycker säkert de är goda. Det är bara dessa tonåringar som vill ta fram en blänkande påse ur frysen när de ska göra köttbullar. Det känns visst bäst för dem. Tryggt och säkert med mat i en påse eller kartong. Direkt från fabriken, utan risk att se vad det skulle vara gjort av.
Vad ska det bli av dem?

Kom just på en idé. Jag kanske skulle börja paketera mina hemlagade köttbullar i en blank påse och kalla dem för mammas köttbullar utan att säga att just jag är mamman. Hmmm, undrar om det skulle bli någon skillnad?

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback