Julpost

Jag hade tänkt göra så roliga julkort.
Skulle passa på i förrgår när tjejerna var hemma. Tänkte vi kunde ha tomteluvor på oss och göra nåt spexigt.
Hur kunde jag tro så fel?
De annars så linslusiga skrek direkt:
-ALDRIG!
Nähe, de var omutbara.
Så igår plockade jag fram massa julkort jag hade fått när jag bidragit till olika välgörenhetsstiftelser.
Jag skrev kuverten och Hallon var så hjälpsam och skrev på själva korten och klistrade igen dem.
Så rusade jag ut till kvällsöppna affären och köpte vanliga frimärken. Som vanligt.
Sen var jag rätt lugn, för om man postar dem idag borde de hinna fram till imorgon.
Men för säkerhets skull kollade jag Postens tömningstider på akutbrevlådor nyss, de brukar ha en med samma-dag-utdelning, åtminstone lokalt, om man lägger på före 07:30.
Men nu har de ändrat den tiden till 05:00!!! Va? Ingen chans att hinna dit.
Jag får förlita mig på att brevbärarna är effektiva och hinner med att dela ut min post imorgon.
Tänk på att jag har betalat fullt porto, snälla brevbäraren!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback