Jullov

Uppe i ottan och fotade soluppgången från vardagsrumsfönstret.
Kröp ner under varma täcket en stund till för att piggna till i lugn och ro.
Så kom jag ändå upp runt 8 och väckte Smultron som skulle åka och möta någon kl 9. Jag trodde det var mormor så jag ville få upp henne, men när jag förstod att det var en kompis hon skulle möta lämnade jag henne åt sitt sömnöde.
När jag satt och åt frukost hörde jag henne oroligt ropa på Hallon.
Jag svarade att hon inte var hemma, men Smultron var så förvirrad och förstod inte vem som stökade runt hemma den här tiden. Varför jag? Jobbade jag inte? Var jag ledig? I så fall är man väl inte uppe klockan 8? Eller är jag galen? Nej kära dotter, jag är vuxen och förståndig. Vill hinna med massa saker min lediga dag.
Som att köpa julskinka och gran, städa och feja och kanske ta en fika. Och de sista julklapparna skulle vara skönt att bli klar med. Till Smultron bl.a.

Nu mot den isiga bilen med isskrapan i högsta hugg.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback