Pluggis? Nä! Humorist!

Under påskledigheten har Hallon haft en del pluggande att ta igen.
Hon var helt med på det, och började plugga duktigt. Nu har hon varit hos sin pappa ett tag, och jag vet inte riktigt hur pluggandet fortskridit.
Hon är ju här lite titt som tätt även de veckor hon bor hos sin pappa, så jag frågade hur det gått. Det lät lite tveksamt, så jag sa att det är ändå hennes liv och hon som ska få betyg som kan leda till jobb.
Du vill väl inte bli gatusopare va? frågade jag.
Men hon bara garvade och sa: -Jo det kan jag gärna bli. Då får man vara ute i friska luften och det är ju bra.
Hon vill sällan ta saker på allvar, bara skratta och ha kul.
Hoppas hon fortsätter vara positiv, men liiiite allvar kan behövas ibland, speciellt i skolan.
Egentligen borde man själv garva mer.
Åt livet.
Åt pengar, eller brist på.
Åt förhållanden.
Åt framtiden.
Åt sina barn, eller med dem.
Åt allt!
Bara garva så blir det lättare.
Ska försöka tänka på det.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback