Carpe diem för fan

Jag läste ett citat idag som fick mig att liksom stanna upp. Det var en kille som heter Micke Becker, som startade Spy bar. Så här säger han:

- "Varje dag är en dag mindre på jorden".

Det är en skrämmande tanke.
Om jag skulle tänka så varje dag, skulle det kännas för sorgligt varje gång en dag tagit slut.
Fast då kanske man tar tillvara på dagarna bättre.

Nu har jag alltså en dag mindre kvar att leva.
Var gjorde jag av den dagen?
Mest jobb förstås, men jag hann med att titta på en fotoutställning, att umgås med Smultronungen lite också, och hjälpa henne att leta jobb.
Så att hon också vet vad hon ska göra om dagarna när skolan är slut.
Men jag tänker fortsätta sitta och slöa i soffan på fredagkvällarna och göra ingenting.
Sånt måste man också hinna med ibland.
Även om det knycker en kväll av mitt liv!
Och sova. Jag ska också sova bort några timmar av mitt liv varje natt, för det ger bättre livskvalitet när man är vaken. Och då kan man fånga dagen ordentligt!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback