Körd dator

Japp! Nu är den körd, min gammeldator.
5 år och dags för tippen.
Windows 98 kommer inte uppgraderas mer.
Så var det med det.
Den funkar verkligen inte bra längre.
Hur ska jag stå ut?
Jag måste ha en ny dator, eller uppgradera den gamla klumpen med mera kapacitet och nyare operativsystem.
Verkar jobbigt.
Verkar dyrt.
Verkar som om det inte är någon idé.
En ny då? Dyrt dyrt dyrt.
Fast jag har ju ändå läst att datorerna, eller var det bara laptoparna, ska rasa i pris under hösten tack vare några prismedvetna tyskar som bygger billiga datorer.
Ja, fast jag kan nog tänka mig en liten lap top till i värsta fall.
Faktiskt nästan i första fall.

Tänk vad skönt att slänga ut den stora klumpedunsen och ta in en liten nätt sak som går att fälla ihop och lägga i nån låda bara.
Jag behöver nog en ny skrivare också.

Nån som vill byta en hederlig gammal dell från 2001 eller så, mot en liten lap top?
Inte det.
Suck.

/Blomma

Lite förtydligande:
Jag HAR ju en jättefin och bra fungerande lap top utöver gammeldatorn, men vi är tre personer, så åtminstone två datorer behövs för husfridens skull.

Kommentarer
Postat av: junitjej

Det är otrologt vad fort datorer blir gamla. Bytte ut dataskärmen i förra veckan. Den förra var alltför oskarp. Hade haft den sedan -99.

Postat av: Sara

Du kan nog hitta en ny rätt billig dator ska du se! Finns många rätt bra nu för tiden! Annars kan man ju alltid kolla efter bättre begagnade.

2006-09-24 @ 22:05:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1939

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback