Mess

Var på Hemmässan idag.
Mycket folk.
Många ljus.
Många barnvagnar.
Och kuddar.
Och tavlor. Jag hoppas på att vinna en nån gång.
Fast i mitt minne är allt ett enda virrvarr.
Vad var det egentligen jag såg?

En kompis kompis jobbade en gång på ett hotell som var fullbokat pga nån stor mässa, och svarade då i telefon till en som ville boka:
No, all rooms are occupied because there is a big mess here in Stockholm that week.
Det är säkert en ovanligt vanlig felsägning.
Fler vanliga felsägningar som jag hört och som säker massor av svenskar sagt:
* När jag var på språkresa i England och skulle gå på diskotek, säger en svensk tjej till vakten: - do you want to see my leg? Hur många har inte sagt det! Halva svenska folket! Vi gör ju bort oss!
* En kompis hade amerikanska vänner på besök och skulle bjuda på chokladbollar (eller som man sa förut: negerbollar), föräldrarna säger förtjust till vännerna: -This is nigger balls, please taste some. Jag fick aldrig höra om vågade smaka...
* Jag skulle bokstavera på engelska och kom inte på något annat än: -G, as in Gorilla. Stort skratt av den engelsman jag pratade med.
Kommer inte på fler just nu. Kanske nån annan gång.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: smultronkiwi

"How plenty is the bell?"
"Oh, It's only the child"

Postat av: Blomma

Ha ha, har nån verkligen sagt det?

2006-10-22 @ 22:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback