Vilken härlig dag ha ha ha haaaaaaa

man blir så härligt glad hå hå hå håååååååå... Eller hur den nu går, den gamla slagdängan.
Vilken härlig sommardag!
Sov lite länge Särbo och jag, bl.a för att vi blev väckta 4:30 när Smultron "smög" hem från festen. Hon var visst hungrig hörde jag. Var i köket och stökade. Hon berättade idag vad hon gjorde, hon tog en bricka och lastade med en gammal överbliven bakad potatis och röror till den, macka, dricka, liten chipsskål. Sen in i sitt rum för att smaska i sig det hela.
Nu är hon och jobbar och ringde nyss för hon hade så vansinnigt ont i magen. Den krampade. Jag gissar att det är magkatarr! Ordinerade en pepsid duo om nån kunde fixa fram det, så får vi se om det hjälper. Annars får jag väl åka och hämta henne.
Lev och lär ännu mer kära dotter!
Alkohol och fet mat är inte vad magen längtar efter alla gånger...
Säger en som ätit kebabpizza till middag!
Hmmm, jag borde nog skämmas!

Har annars varit ute i vädret och trivts.
Promenerat runt vid vatten, så härligt och varmt.
Mindre bra var att jag nyst mest hela dagen. Jag kan bara inte ha blivit allergisk! Jag vägrar! I så fall ska jag stå ut och uthärda tills allergidjävulen ger sig!
En snytpaus till. Usch.

Jag såg häromdagen att en påse med adventsstjärnor dykt upp i hallen!! Någon måste ha städat sitt rum! Så jag gick ner med dem i källaren  nyss. Maj måste vara rekordsent för adventsstjärnor att åka ner i källaren!

Nu funderar jag på att byta till mer somriga gardiner i vardagsrummet. Fast solen skiner och balkongen ropar på mig, så jag funderar nog ett tag till...

/Blomma


Kommentarer
Postat av: mamselamsen

Jag fick pollenallergi en vår för tre år sen... har varken haft det före eller efter det. Men jag köpte cortisonspray på apoteket... och det hjälpte.

Postat av: Blomma

Ska jag behöva göra det? Kanske kanske, men jag tänker vänta ut den lite först. Allergin alltså! Och se om den ger med sig.

2006-05-07 @ 19:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback