T-banestress

På tunnelbanan idag, mitt i rusning, tokstressad mamma med litet barn gick med snabba steg pratandes i telefon, utan att titta bak om lillkillen hann med.
Bara ropade ibland - Rappa på nu då! Vi måste längst fram! Skynda dig!
På tåget fortsatte hon att snacka i telefon, sa bl.a att hon skulle slänga av honom på nån station till pappan (tror jag).
Killen ville ha en hamster. - Jag gillar inte råttor säger mamman då. Killen sa nåt mer om att han ville ha en hamster och ingen råtta. - Ha ha, men man kan inte äta hamstrar till middag förstår du, missförstod hon då med flit.
Stackars unge!
Fast vad vet jag hur de har det. Hon kan ju ha varit ovanligt stressad och upptrissad. Lät liksom helt speedad.
Säkert inget fel på henne alls. Stress kan ju göra en småtokig faktiskt. Fast jag störde mig på männskan ändå!
Undrar vad folk tycker om mig på stan egentligen :-)

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback