Droger och skit

En nyss hemkommen dotter sitter vid datorn och snackar i telefon.
Så kontaktonåbar som bara en tonårstjej kan vara.
Jag går dit för att stänga dörren så jag hör tv:n, men hejdar mig när jag ser min äldsta hemma igen.
Måste bara krama om henne. En puss på huvet får hon också min Smultrontjej.
DÅ! knyter det sig i magen, för nu luktar hon rök igen!
Nu blir mitt kärleksfulla humör totalt nersplattat av besvikelse.
Jag VILL INTE att hon ska börja röka!!
Fast jag har ju redan insett att hon röker ibland. Försöker bara förhindra att det blir alltför invant beroende.
Hon tittar bara irriterat på mig med en blick som säger att jag inte ska störa henne när hon pratar i telefon.

Inte vet jag hur mycket mitt tjat påverkar hennes rökning, men nånting är det ju. Fast när i stort sett alla tjejer i hennes ålder i hennes skola röker, så kan antagligen inte jag påverka mer än dem.
Men jag ger inte upp ändå!
Så länge hon bor hemma tänker jag vara på henne som en hök om hon röker.
Och Hallon också. Hon luktade också rök när hon kom in ikväll. Nästan ännu mer besviken blir jag då, eftersom jag inte tror hon har kommit i närheten av ett beroende än. Varför då fortsätta tills man är fast?

Varför vill man frivilligt få sämre hälsa, bli rynkig i förtid, riskera att dö i förtid, slänga ut massa pengar på sån skit? Inte bryr man sig när man är ung, då känns det väl som att det inte är så nödvändigt att överhuvudtaget bli gammal.
SUCK!
Kan det inte bli töntigt att röka?
Hörrni, alla film- och tvproducenter!! Se till att påverka ungdomarna rätt genom att INTE låta de coola eller normala röka, utan bara töntarna och de utstötta. Media påverkar mer än man tror!
Och förresten, på samma gång kan ni se till att stjärnorna dricker förnuftigt och inte så de blir medvetslösa!
Japp!
För framtiden är viktig, ungdomar!
Framtiden är eran alldeles egen att påverka så mycket ni bara kan. Men se för sjutton till att överleva och ha kvar några hjärnceller då!!!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback