Back!

Nu är jag tillbaka på min blogg.
Har inte haft tillgång till nån dator på ett par dar.
Men nu så!
Nu är jag här igen!

Smultron har vattnat och hållt rent i köket så jag är så tacksam.
I gengäld vill hon gärna vara hemma själv på fredag.
Jahaja! Ska väl fundera lite på saken.
Förra helgen blev det inget ff för henne, men nu kanske det kan bli.
Fast hon ska ut ikväll! Hemska ungar hon och kompisarna tycker jag!!
Men de bara måste ut och fira så fort nån fyller 18, och nu är det alltså dags igen.
Jag förmanar ständigt om deras leverne.
Drick inte så mycket.
Drick inte varje helg.
Prata inte så mycket i mobilen, du kan få tumörer.
Ät lite nyttigare.
Rök aldrig, inte ens på fest (för då är du snart fast!)
Sov hela nätterna.
Och bla bla blaaa!
Som föredöme måste ju också JAG följa mina egna idéer om sunt liv.
Så vin blir det sällan och maten är nyttig och tränar gör jag periodvis.
Och när jag gör allt det så mår jag ju faktiskt rätt bra!
(fast när jag är hemma hos Särbo kan jag ju dricka vin utan att skämmas)

Nu tjatar min Smultron om att jag inte kan sluta sitta vid datorn.
HA! Jag har suttit här en liten stund bara!
Men hon vill ge igen. Jag förstår, älsklingstjejen min!
Men jag kan gå härifrån.
Snart.
SKa bara skriva lite mer.
Och lite till, men fast är jag inte. Näheeedå! Tro inte det.
Nu går jag.
Ska sen läsa Musselstranden av Marie Hermansson. Bra bok! Kan rekommenderas!
Fast eftersom jag inte läst ut den, vet jag inte om slutet blir bra. Men jag rekommenderar den ändå!
Och en annan bok av samma författare: Ett oskrivet blad. Den var bra, det är därför jag nu läser Musselstranden. De handlar om lite udda människor båda böckerna.

Jamen nu ska jag nog sluta ändå.

Gokväll!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback