Hem genom snöyran

Åkte hem idag från fjällen.
Jag tänkte ju inte säga var vi var nånstans, hemlig som jag är, men det spelar väl ingen roll, tusentals med folk förutom vi var ju i Idre på sportlovet.
Aningen dåligt med snö i backarna, rätt isigt på sina ställen, men i slutet av veckan kom det mer.
När vi startade hemresan var det lite sol, sen kom lite snö och sen mer och mer.
Ju närmare Stockholm vi kom, desto mer snöade det.
En skön men lite annorlundare resa än vanligt.
Jag och ett antal tonåringar åkte mest tillsammans i backarna.
Sista dagen hade tjejerna träffat några grabbar på after skin (otippat va!? Jag skulle aldrig tagit med dem på after skiii!!!!) så då åkte de tillsammans och kusinen fick också hänga med, men jag drog iväg själv.
Vi hade lite vuxenbrist i familjen just i år, iallafall på utförsåkande personer.
Det blev förstås mer after ski med grabsen och jag lät dem gå själva. Kusinen gillar inte sånt och var hemma med oss i stugan.
Sen på kvällen var det fest och Hallon fick inte gå. Attans vilket humör hon visade för släkten. Hon trodde på nåt sätt att hon skulle få gå fast jag sa nej, slutade aldrig tjata förrän de andra var hemma igen.
Det var visst en ALLDELES för gammal kille som intresserade sig för henne.
Jag undrar alltså vad en kille på snart 21 ser hos en liten 15-åring? Han ska skrämmas bort innan han tar nån mer kontakt. Än så länge är de inte ihop eller så, knappt en flirt, men han hade visst hoppats att hon skulle kommit på festen och då blir hon förstås smickrad.
Han har skickat SMS idag, så mycket vet jag.
Du din attans grabbdjävel!!!
Håll tassarna från min lilla tjej!!!!
Kom tillbaka när hon är 18, annars ska jag göra som Magnus Uggla: ladda bössan!
Hon är värd nån bättre, nån i samma ålder, inte en i nöjesbranschen som kan ta henne med på klubbar i stan i för tidig ålder. (någon skvallrade...)
Då var vi här igen då...
Nu är hon ute på fest ikväll istället. Självklart, eftersom hon inte fick igår. Sköt dig nu gumman, så ska du få vara ute längre nästa gång...
Jag hoppas på bättring!

/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback