Snart ser jag väl ut som Lili & Susie!

Jag har solat solarium!
Det kändes väldigt 80-tal.
Fast trängre...
Många solariebås var det intryckta i ett fd omklädningsrum, så i varje litet bås hade man knappt plats att vända sig. Och jag är ändå inte stor!! Slog i överallt och trampade på sladdar och grus när jag klädde av mig. Försökte borsta av fötterna innan jag lade mig, men fick inte plats att böja benen! Ja ja, under fötterna behöver jag väl inte sola...

Jag tänkte att solarierna skulle ha utvecklats något på 20 år.
Men det var precis lika varmt och äckligt och jobbigt att ligga där och svettas som när jag var 20.
Fläkten dånade, så musiken som var på lite svagt, dränktes fullständigt.
Och efter en stund tyckte jag det borde vara över.
Ska det inte sluta snart?
Nä, men NU måste det väl ändå ha gått 25 minuter?
Undrar om man skulle ställt in tiden nånstans?
Timern kanske har gått sönder!
Det bränner på vaderna. Bäst att vrida benen lite inåt, liksom kobent. Hmm, ett tag kanske man kan ligga så. Näe, nu blev det jobbigt!
Men ska det verkligen inte sluta snart? Nu rinner det ju svett under ryggen!
Nu bränner det på vaderna igen. Jag får väl bräsa ordentligt och lägga mig som mycket villig! Hoppas ingen ser mig! Det bränner iallafall inte längre.
Kanske jag borde flytta lite på ögonskydden? Nä, de får va kvar. Man får väl starr annars? Eller får man inte det längre? Jag lånade ögonskydd för säkerhets skull. Och var tvungen att lämna mina nycklar i pant !! Kände mig som 8 år!!! När man lånade sparkcyklar i parkleken.

En liten skillnad ser jag nog ändå på resultatet. Jag är faktiskt lite brun, inte illröd som jag brukade bli förut! Eller brunröd kanske, men inte rosa, absolut inte rosa!!! Det gillar jag!
Fast priset var detsamma konstigt nog. 25 kr nu som då (eller om det var 20 då för 20 år sen, men nästan samma).

Nu hoppas jag mina odågor dräller hem snart så jag får gå och sova!

Jag undrar förresten när Smultron ska diska sina gamla matlådor... De kryper snart iväg. Hon lät mer villig att köpa nya än att behöva öppna locken och skrapa ur gamla mögliga stinkande rester. Hon tror det kan ha bildats maskar där! Då skulle jag nog inte heller vilja öppna...


/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback