Italiensk glass



Glassen på Montis i Gallerian är så god! Fyra blommor är den värd tycker jag!

Jag åt en bägare idag med jordgubb och choklad. Inga spännande smaker alltså, men ändå så gott! Det smakar verkligen som om det är riktiga jordgubbar i glassen. Och chokladen smakar som den ska, choklad alltså. Särbo tog banan, god den också. Fast jag vet inte helt säkert om det var riktig banan eller skumbanan det smakade. Kanske lite koncentrerad vanlig banan. Det var iallafall gott.
Konsistensen är så mjuk och god på glassen på Montis. Nästan som riktig italiensk glass i italien.
Smaskigt!

Espresso fick det också bli. I espressokoppar med fat. Helt rätt!
Fast det är alltid sån kö dit, men idag bestämde vi oss, Särbo och jag, att det fick vara värt det.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback