Renovera NU för satan!

Nu ska här målas! För det har Smultron bestämt!
Jaha....
Vi pratade om det förra sommaren och hon bestämde tapeter till sitt rum t.o.m. Sen hängde ingenting. Och sen hände ingenting.
Men NU JÄVLAR i min lilla låda!!!
Nu ska här målas om på direkten!
Vi köpte provburkar idag.
Och sen skulle det målas pang bom på direkten efter att sista tuggan av middan var svald.
Jag tyckte väl hon kunde städa lite först...så det inte droppade färg på allt.
ÄH! Lite tidningar över skiten och så var hon igång!
Bråttom bråttom bråttom!!!!
Och jag måste assistera och säga hur hon skulle göra, men vad jag än sa så sa jag ju fel. Självklart!!
Men när jag tyckte att hon lika gärna kunde klara sig själv så var jag tydligen jätteviktig att ha med.
Ja men herregud.
Det lilla provmåleriet är nu klart.
Och imorgon ska vi tydligen spackla.
En fredagkväll!
Hade jag bett henne att hjälpa mig spackla köket eller nåt en fredagkväll skulle hon fått spader och dragit till nån kompis och kommit hem när helgen var slut!

Jag ställde ett ultimatum:
Om här ska spacklas överhuvudtaget, DÅ STÄDAR DU OCH PLOCKAR UNDAN I DITT RUM FÖRST!!!!
Så man kommer fram och inte dammråttorna yr upp i näsan när man rör sig.
Jag tänker inte klättra över prylar med spackelspadar och tappa spackel på sängkläder och andra kläder, och sen landa i spackelhinken när man halkar på nåt gammal bananskal.
Nej men visst nej! HON skulle ju spackla. Inte jag.
Får vi se då om det blir så.
Tror jag nog inte... Inte själv iallafall.

Hon kom just in från nån kompisträff. (=rökträff??)
Kanske städar hon. Kanske inte...
Fast nog var hon minst sagt angelägen att sätta igång på riktigt, så kanske ändå att det röjs just nu!
Pust!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback