Hemma igen med kappsäcken full av minnen

Idag kom vi hem från vår underbara Tunisienresa, jag, Smultron och Hallon.
De har sällan varit så sams, fast självklart inte varje sekund, men för det mesta ändå.
Att få vara nära sina älskade ungar en hel vecka var så mysigt, och det tyckte faktiskt de också fast inga kompisar var med. Bara en gammal mamma!

Vi har med oss härliga minnen hem:
Lite solbränna
Sand som vi själva hämtat i Sahara
Väskor
Dadlar
En sandros
Massor av foton
Mynt
Några vykort
Klockor
Mobilsmycken
Giraffsalladsbestick!
Armband
Lera för finare hy
Kryddor som jag inte vet vad jag ska använda till
Turistfoton när vi matar kameler med brödbit i munnen, som Lady o Lufsen
Solglasögon
Plånböcker
Kuddfodral
Stämplar i passen
Smutstvätt
Bikinis utan byxor, för de ligger glömda i en oas!!
Pruterfarenhet till max!
Beduinsjalar
Massor av svettiga minnen i den 40 gradiga värmen
Smeknamn med allt från Spice girls till Shakira och gaseller!!
Förfrågan hur många kameler jag ville ha för tjejerna!!! (Antagligen inte seriöst, men det behöver ju inte de  veta va?)
Vatten på vår kvarn angående jobbiga araber.
Insikten om att det även finns trevliga araber.
Massa kunskap!
Förvåning över vilken tuff prutare min Smultron är
Mindre förvåning över att Hallon är snäll även mot de allra jobbigaste försäljarna: -No thank you, säger hon med det allra sötaste leendet, -I´m Swedish, svarar hon så snällt och stannar och ler, om de frågar varifrån hon kommer.
Främst tjejerna lärde sig att urringat = horder av grabbar i klasar runt sig.
Lurad på pengar blir man även på de finaste restauranger. Det är bara att gilla läget och kolla notan och växeln äverallt!
Beduinsjalar skyddar inte bara mot jobbiga grabbar, utan även mot solen. Kan man tänka sig!
Beduinsjal + jättebiga solbriller = stjärnvarning = horder av grabbar igen! (Men alltså, kommer två stycken Greta Garbo-kopior gående så är det väl inte helt otippat ändå!)
Komplimang av en fotograf, att vi såg ut som tre systrar! (Ja ja ja, han ville väl bara smickras, men jag blev glad ändå)

Man kan säga att vi har fångat dagen precis varje dag på våran semester, och sämre än så kan man väl ha det?

Det här ska jag minnas hela långa vintern, men nu blir det mera sola av i det otroligt soliga Sverige.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback