Vitlök och en liten husa?

Jag skulle ju sova igår kväll, men det gick väl som det gick... =)
Var alltså på en liten kick-off som avslutades med mat och dryck. Och så lite mera vin, och oj vad de fyllde på...
Jag gick ändå hem rätt så tidigt, och tyckte inte jag druckit särskilt mycket vin, fast det är svårt att veta när glaset aldrig får bli tomt...
Det första Särbo sa när jag kom hem till honom var - OJ! har du ätit vitlök? Nähäääädå! Äh, det gick inte att ljuga, det var vitlök i varenda liten rätt på buffén. Gott gott, och säkert rätt så bra, eftersom Särbo var så förkyld. Kanske jag klarar mig då!
Jag pladdrade nog rätt så bra enligt Särbo, men somnade sen snabbt som en klubbad säl.
Lite trött imorse ändå, men det var ju självförvållat iallafall. Kan inte skylla på nån annan.

Kom idag hem till en överenergisk och ivrig och gåpåig Smultron-tjej.
Hon hade en så fiffig idé tyckte hon.
Så här har hon tänkt ut (hon fyller alltså 18 år i år):
Hon kan laga mat och skura och diska och andra såna sysslor som man gör i de flesta hem.
Sen det fiffiga: JAG skulle betala henne för det!!!
Men är hon helt från vettet!!
Jag sa bara att jag inte har råd med nån städerska.
- Men vadåååååå! Du behöver inte betala så mycket ju!
Hon blev jättesur och tyckte jag var oresonlig och redan hade bestämt mig innan jag hört allt hon hade att säga. Kanske var det så...
Men min mening är ändå att jag inte tänker betala nån som bor här för att göra några hushållssysslor!
Det ska man väl göra ändå? Utan att få betalt!

Hon var nog skraj att inte få sommarjobb, för ett ställe hon hoppats på, skulle inte ta in några outbildade sommarjobbare.
Och hon har ju beställt en resa i sommar.....
Ja, du Gumman! Jobba och resa eller inte jobba och inte resa. Nån annan lösning ser jag faktiskt inte.

Hon är nog lite sur nu....

Men jag börjar bli gladare nu  =)

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej där!
Läste i aftonbladet om det där förslaget om utegångsförbud för ungdomar under 15 år efter 23. Tänkte då på dig, du har ju två ungdomar runt den åldern och det är ju så lätt att tycka innan man är i den situationen själv. Har ju ett par år kvar innan man behöver ta den diskussionen *huuu*
Vad tycker du?
Sköt om er där borta!!
//Camilla

Postat av: Tonårsmorsa

Fiffig? Jovisst, inte lika fiffig som dig bara! ;-) Fast att de vill tjäna egna pengar genom jobb är ju bra, förstås! önskar er en trelvig helg! Kram!

2006-01-26 @ 11:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback