Resor ständigt i mina tankar

Jag tänkte vi skulle resa i sommar, och det verkar passa teenisarna bäst i juni, så då får det bli så. Mig gör det inget när det blir.
Fast jag märkte att det börjar ta slut på en del resor redan! De bästa då förstås!

Jag tänkte en så fin tanke, att tjejerna och jag skulle sitta tillsammans och planera och leta och hitta och kanske kunna komma överens om nåt ställe.
Så är det ju inte!
Jag vet ju det!
De är ju inte kontaktbara en sekund!
Far fram och tillbaka som skottspolar! Ut, iväg, bort, hem för lite mat och ut igen... Eller så sitter nån framför datorn och knapprar och den andra blir helt  zombifierad framför datorn.
Svårt, jag vill få det klart nångång.
Smultron har tittat en del och tycker som jag att Thailand ser asmysigt ut. Det gör Hallon också, men själva resan blir så dyr, och man måste vara borta i två veckor, det blir nog problem med det för Smultron som ska sommarjobba. Så jag har skippat Thailand för den här gången, tyvärr!

Vet inte vad som ligger överst på listan nu faktiskt, kanske ändå så här:

Tunisien - okänt för mig, varmt, billigt, fina bad, verkar spännande på nåt sätt
Portugal -  Har inte varit där, halvbilliga resor, dyrt att äta, Sol o bad antar jag är bra
Kreta - Har varit i Chania och Hersonissos, bra, varmt, vill inte till samma ställe, finns nån annan stad/by kanske?
Spanien - Inte Mallorca eller Kanarieöarna, men det finns nog massa bra ställen på fastlandet, måste kolla mer. Priset, nja sådär tror jag.
Cypern - Tveksamt, har varit där mycket som ung, känns just ungdomligt, men otroligt fina stränder. Lite dyrt tror jag.
Italien - Gärna, men kanske inte rätt med tjejerna, vet inte riktigt var i så fall. Jag gillar Italien! Kanske Sardinien?
Kroatien - Mysko ställe, säkert bra fast jag inte vet mycket. Är det så varmt egentligen? Smultron, 17-åringen tycker det såg för svenskt ut på nån jättefin bild. Är det negativt? tycker inte jag.

Fast jag är så otroligt flexibel (velig?), så jag kan ändra mig mycket om jag hör något jag gillar om ett ställe.
Jag ska nog inte bry mig jättemycket om att det är dyrt på platsen, det är väl det överallt där det är EUR.

Måste bläddra mera nu

/Blomma
                  



Kommentarer
Postat av: Sentenser

Jag känner en flygvärdinna som far mellan Indien och Mexico och varje plats under solen, och frågade förra sommaren vilket resmål hon skulle rekommendera. Hennes svar var Kroatien, alla gånger! Soligt, vackert, modernt, inne, men inte sönderturistat.

Postat av: Blomma

Åh, vad spännande! Jag som nästan lagt Kroatien åt sidan. Nu måste jag fundera mer på det också!

2006-01-21 @ 11:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback