Resa kort och långt

Jag gjorde en liten preliminärbokning på en resa till Tunisien. Är inte alls säker på att det blir den vi tar, men tänkte försäkra mig om något och om man inte betalar in bokningsavgiften inom 10 dagar, tar de bort bokningen.
Fast internetbokningar på Fritidsresor funkar inte särskilt bra. Mycket buggar där tycker jag. Man ska visst inte bläddra hit och dit. Då låser det sig.
Jag lyckades kanske göra en bokning men fick ett felmeddelande precis innan bokningsnumret dök upp. Försökte då bekräfta igen, men då sa den: redan bekräftat! Så nu vet jag inte vad jag har eller inte.
Och Fritidsresors internetsupport var förstås stängd.
Ja ja, jag stressar inte upp mig för det. Jag kan väl prelboka hur mycket jag vill utan att nåt händer. Får försöka imorrn igen. Nu orkar jag inte!
Jag är ändå lite nyfiken på Tunisien. Jag har t.ex aldrig varit i Afrika, så det verkar spännande!

Tjejerna är förstås ute. Smultron litar jag på. Hon utsätter sig inte för nåt farligt eller alltför korkat. Smart och rädd, det är en bra kombination. Att hon är rädd, det visar hon ju inte (är otroligt kaxig!), men jag vet det ändå! Skulle aldrig försöka ta sig hem på egen hand t.ex. Och det är bra.

Hallon däremot... Fortfarande naiv som ett litet barn och mycket orädd!! INGEN bra kombination!
Hon och en kompis skulle hem till nån kille på fest (säger jag, inte hon, hon säger bara att några ska dit, men ingen fest vad hon vet. Bah!) en bussresa härifrån.
Vad vet jag om hon egentligen ska till den där tatueraren. Hon verkar dra sig dit tycker jag, och andra små tjejer. Mycket skum kille som är många år äldre, eller iallafall 4. Vad vill han med småtjejerna? Jag är sååå misstänksam mot den grabben!

Fast hon sa ju att hon inte skulle dit, och då måste jag tro henne!
Hon ska ringa när hon kommer fram och säga vilken adress de är på. Så jag får se vad som händer...

Håller tummarna för en fortsatt lugn helg!

Än så länge bloggande, fikande, tv-tittande, läsande

/Blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback