Har du inga ben??

Hallon kom hem själv, traskade i snön med kompisen i två-tre km, först dit och sen hem. Jag blir så stolt och glad! Det är bra tjejen, rör på dej! Sitt inte bara framför datorn.
När jag föreslog att hon skulle gå till kompisen, så tittade hon storögt och mycket skeptiskt på mig och sa: jag kan inte GÅ dit!!
Varför inte då? Har du inga ben? sa jag bara. Hon blängde på mig, men sa inget. Sen gick hon alltså både dit och hem, fast jag sa att jag kunde hämta hem henne.
Gullunge! Det är bra. Ben är till för att användas. Det får bli mitt nya mantra tror jag. Måste tjata in det i skallen på båda döttrarna. BEN ÄR TILL FÖR ATT ANVÄNDAS! Gå mer, rör på er, chas ut i friska luften!

Frisksportsträvande
/Blomma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback