Bråda dagar

Lite ledigt, men mycket att göra.
Jag håller på in i det sista att måla julkort.
Det är allmänt rörigt här hemma.
Julklappar kvar att köpa, julstädning kvar att göra, köpa julgran, klä julgran.
Egentligen finns det hur mycket som helst man kan göra.
Det är bara att bestämma sig vad som är viktigast.
Jag gör liksom allt på en gång.
Satte in potatisar i ugnen innan jag drog iväg för att köpa julskinkan. Just det, den ska griljeras också.
Sen fick jag höra att döttrarnas kompisar tyckte att vi hade fula pepparkakor. Men det visste jag ju! De var ju bara osthyvlade av en färdigköpt klump. Jag brydde mig inte, men fick för mig att börja på nästa degklump och hyvla bitar som jag tryckte ihop med varandra, för då kunde jag trycka dit figurer. Så nu har vi finfina pepparkaksfigurer.
Sen tänkte jag fixa klart julkorten, men då var jag tvungen att se hur det gått för bönderna. Riktigt kul den där serien, men jag tycker inte de behöver göra fler säsonger, det räckte med den här omgången.
Nu är de kort klara som jag tänker måla.
Jag får se hur långt de räcker. Ev. måste jag skicka några färdigköpta kort också.

Smultronungen har dragit till stan. Sent som attan tycker jag, men hon har bara avslutning imorgon. Hon kommer väl sitta där som en dönick. Om hon ens orkar sig upp imorgon.
Men jag går upp tidigt fast jag är ledig. Annars är det inte så stor mening, för då hinner man inget ändå. Dagarna kan bara flyga iväg. Fast lite sovmorgon blir det nog.

Nu vill Hallon absolut ha datorn, så jag lägger av.
Gonatt!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback