Bombnedslag!

Jag behöver en städare här hemma!
Det spelar ingen roll hur mycket jag än plockar och plockar, så springer ändå några smånissar omkring och strör saker omkring sig.
Hur blev det så?
Och NÄR blev det så?
Jag kommer ihåg min lilla Hallonunge som så duktigt gick och lade sina smutskläder i tvättkorgen, direkt när hon tog dem av sig. Och då var hon bara 3 år gammal! Man kan inte tro att 3-åringar ska vara duktigare på att hålla ordning än 16-åringar. Men så är det!
Små ungar vill vara duktiga och göra som mamma och hålla fint.
Sen stökar de ju också omkring, men det gick helt klart lättare att få barn i alla åldrar att plocka undan, än vad jag lyckas få tonåringarna att göra.
Nu bryr de sig knappast.
Ungefär precis allt annat är viktigare i deras liv än städning.
Varför lägga sina dyrbara minuter på något så meningslöst som städning? Det blir ju ändå stökigt igen!

Nu måste jag verkligen skriva julkorten, sätta på vanliga A-postfrimärken, och lägga på lådan.
Då hinner de fram tills imorgon.
Sen bär det iväg till julgransförsäljarna!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback