Barnslig konst

Nyskurade golv i vardagsrum och kök. Alltid en början.
Mamma ringde och var så glad för det hemmålade julkortet.
Hon undrade om jag skulle bli konstnär.
Tack snälla mamma.
Tänk att mammor alltid blir så glada för hemgjorda grejer, om det så är från sina 43-åriga barn!
Inte blir jag konstnär inte. På kursen sa kursläraren att alla vi hade åldern mot oss.
Tack snälla kurslärare.
Men jag har ändå inte tänkt mig nån sån sen karriär.
Det får räcka att måla till husbehov.
Typ tak och väggar.
Och akvarell på julkort och kanske, kanske det kan bli nån tavla som jag vågar sätta upp.

Nu blir det ostkaka till lunch.
Det är min ständiga jullunch. Varje dag jag inte jobbar.
Man köper en jätteostkaka och norpar lite varje dag.
In i ugnen, på med sylt och så är lunchen fixad.
Gott och lätt.
Till efterrätt en apelsin, så är vitaminbehovet stillat.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback