Nyklippt i lördagsruschen

Då var jag, efter ett halvår eller så, nyklippt och slingad!
Det känns fräscht!
Jag är sååå snygg nu! För det säger mina underbara tjejer!
Blond som jag vet inte när jag var sist.
Det tog en fasansfull tid. Hon var lite snackig min frissa. Men  trevlig förstås. Ingen brådska hem inte.
Och min mobil var borta trodde jag då, så jag fick låna telefonen och ringa hem och säga att det tog lite längre tid, men snart skulle jag komma hem.
Ingen dotter hade tid att vänta på mig.
De skulle äta direkt istället och sen ut förstås.
Och jag kom hem till ett lite lagom kaos, med fyra tjejer som sprang runt, halvklädda, för att sminka sig, locka håret (Hallon) och platta håret (Smultron), ringa kompisar, kolla internet om åldersgränser på ställen, telefoner som ringde från olika håll samtidigt, jakt efter legutlånare (inte min dotter, det är hon som fyllt och som drar med sig de omyndiga stackarna!) och försök att förebygga skoskav.
Alltså ett sorts härligt kaos den här gången!
Det är rätt mysigt med massa festglada tjejer som far omkring för att göra sig fina.
Sen blir det plötsligt tokstressigt och de bara drar, två i taget.
Jag går och köper godis.
Och så ringer det konstiga okända signaler nånstans ifrån, för Hallons kompis har glömt sin mobil här. Så nu har jag pratat med först mamman och sen pappan. Resten orkade jag inte svara!

Nu en soffkväll för mig själv som är så snygg så jag borde allra minst ha Särbo med mig i soffan! Fast han tycker alltid jag borde färga mig mörk! Vad ska han säga nu då!?

/Blommalomma blond som få

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad härligt!! Man känner sig alltid så fräsch i håret efter att man kommit från "frissan"!
Jag tycker det är så lyxigt att få gå iväg o göra något "bara jag", ler!
En trevlig helg önskar jag dig!

Postat av: Camilla

Vad ska Du börja att träna?
Jag ska bara gå, för att sedan börja springa. Har inte tid att gå på gym...längtar tills tiden räcker till, ler!

2006-04-01 @ 23:49:03
URL: http://noterius.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback