Blomsterflickan

Idag ska jag plantera lite penséer jag köpte på Plantagen igår. 
Det har nästan blivit mitt andra hem!
Jag trivs på Plantagen! Det är sommar där inne!
Jag skulle trivas ännu mer om jag kunde köpa obehindrat vad jag vill.
Hittade en fin "trätunnekruka" som skulle passa perfekt på min balkong, som ersättning för den, av vintern, totalhavererade lerkrukan. Tyvärr fanns verkligen inget fat som passade till. Antingen så stora så krukan drunknade och inte kom till sin rätt, eller för små. Inte ens bland de dyraste faten fanns nåt som passade, så jag köpte ingen kruka heller. Den kanske var tänkt att ha i trädgården där det inte gör nåt om det rinner ut lite vatten när man vattnar.

Mer plantering blir det idag av mina små skrangliga blandade klängväxter. De vågar jag nog inte ställa ut, men de måste i en större kruka iallafall.

Och kanske, kanske tar jag en tur dit idag också.
Min goda vän och granne skulle behöva bilskjuts nån gång för att köpa ett bord.
Varför inte idag?

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback