God Jul!

40325-4

Julaftonsmorgon

Vaknar av svag musik på väckarklockan

Tänker en tiondels sekund att jag ska upp till jobbet

Kommer på att det är julafton, ler lite för mig själv

Slumrar ett tag och halvlyssnar på radion

Går upp och tänder adventsljusstakarna

Det känns mysigt fast tjejerna inte är hemma och jag är själv

Fixar frukost och äter framför tv:n

Smultron ringer och önskar god jul, kvittrande glad! (Ett litet moln dock på hennes himmel: faster vill ändra på jultraditionen för att lillkusinen, en ettagluttare!, inte kan vänta på klapparna. Ska en liten lillkusin få sabba för andra? Det betyder att inte alla kan vara med och äta julmat, för den ska intas så tidigt så inte alla är på plats. Stackars lilla bortskämda barn. Jag som gillar faster och trodde hon var vettig. Hoppas det ordnar sig för dem ändå och de får en bra jul.)

Min närmsta plan blir att köpa nån julblomma och sen åka till min Särbo som också är barnfri idag. Fast blomman ska bli till hans mamma. Kanske han ska få en skiva av mig istället, ett riktigt skivfreak är han.

God jul till alla som ska stressa runt mellan familjerna, är ensamma,  ledsna, glada eller precis hur som helst. God jul på er!!

/Jul-Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback