Gratis mat och boende tack!

Jag tyckte vi hade ett jättebra snack, Smultron och jag häromkvällen.
Trots att jag var på väg att lägga mig märkte jag att hon ville prata och tänkte att, ja ja, för lite sömn en natt gör väl inte så mycket. Så vi pratade om kärleken som knakar och brakar och killar, speciellt en särskild kille då.
Jag kände mig nöjd att jag offrat min sömntid så hon fick prata. Trodde hon pratat av sig och var nöjd.
Men så idag brakade det loss!
Inte var hon nöjd inte!
Jag bryr mig tydligen inte om henne ett skvatt!
Och vadå att vi pratade den där natten, det var väl typ fem minuter trodde hon!!! Herregud! Det kanske kändes så för henne, men varför inte säga nästa dag att hon vill prata mer?
Vår kommunikation funkar sådär va!?
Vi förstår inte varandra så bra direkt.
Hon är inte precis nöjd med att hon ska betala en liten fjuttsumma här hemma heller, fast hon jobbar och inte pluggar alls. Nej då, det ska såklart föräldrarna bjussa på, så de bortskämda barnen kan leva lyxliv istället för att bidra med något litet till hyran och maten.
Ingen annan betalar hemma säger hon!
Va?
Jag blir så trött på curlingföräldrar. Fast jag vet ju inte om hon har rätt, ingen annan kan ju betyda att två kompisar inte betalar hemma.
Hon ska iallafall betala nu när hon jobbar.
Om det inte passar så flytta då!
Efter det lilla avdraget hon ska bidra med till hemmet så kan hon ändå lyxa betydligt mer än vad jag kan.

Snart kommer hon hem och vill ha pizza. Hmmm.... Det har jag inte svarat på, har inte riktigt bestämt mig om vi ska slå till med pizzor idag. Min mage är lite kajko så den vill nog hellre käka ris och buljong. Säkert lyckat att föreslå!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hej Blomma!
Det är inte bara din dotter som betalar hemma. Vår dotter jobbar och hon betalar 2000:- per månad nu när hon jobbar heltid. Vi har justerat beloppet så hon inte behövt betala så mycket när hon bara arbetade halvtid, men inte blir väl våra ungdomar hjälpta av att vänja sig vid så mycket pengar. Hur ska de sen klara sig om de ska fortsätta plugga. Jag är av den åsikten att hon får betala hemma nu när hon har en bra inkomst och så kanske vi kan hjälpa henne när hon är en fattig student längre fram i livet med åkkort, matkassar ibland och kanske ett extra bidrag till något som hon skulle behöva.

2008-01-28 @ 10:45:30
Postat av: nettan

Helt rätt..klart våra ungdomar ska lära
sig att det kostar att leva, annars blir
det ju en chock sen när alla utgifter
kommer när dom ska bo själva.
Stå på dig, du gör din dotter en tjänst.

Kram

Postat av: Blomma

Ja, visst är det rätt att de ska betala hemma när de jobbar. Synd bara att de i hennes närhet slipper. Det underlättar inte direkt för mig.

2008-02-01 @ 21:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback