Onödigt upptagen gör dig onåbar

Varför har min äldsta dotter en mobiltelefon?
Jo, jag tror mest det är ett tidsfördriv.
Hon ringer när hon går från bussen.
Hon ringer när hon sitter på tåget.
Hon ringer när hon är ute och går, på väg att möta någon.
Hon ringer egentligen mest för att ha något att göra när hon är själv.
MEN....
Det hon inte riktigt tänker på är:
Hon gör sig själv onåbar!!!
Det är ALLTID upptaget när man försöker få tag på henne.
Kanske jag vill kolla om hon är i stan så vi kan mötas och gå och käka. Det missar hon, för jag orkar inte vänta tills telefonen är ledig utan åker hem istället.
Kanske jag tänkte fråga om hon ville ha nån särskild mat, så hon kunde få välja. Det missar hon, för SÅ viktigt är det inte så jag sms:ar för att nå fram istället. Nej, jag väljer maten istället.
Kanske det är någon kille eller gammal kompis som försöker få tag på henne för att fråga om de ska hitta på något. De ger nog upp om det inte är jätteviktigt.
Japp. Så var det med den nåbarheten.
För att verka upptagen eller bara ha lite tidsfördriv, så MISSAR hon ju massor!
Hon skulle bara veta...

/Blomma


Kommentarer
Postat av: klimakteriehäxan

Klokt tänkt! Ska framhålla detta för Dottern, som också lever via sin mobil.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback