Jag roar mig med tanterna

Jag har börjat se mig omkring och faktiskt läsa erbjudanden från facket och även kompisars fackförbund.
De har föreläsningar och seminarier.
Väldigt skojigt! Eller iallafall gratis.
Så nu ränner jag runt på olika lokaler och lyssnar på talare som har något, förhoppningvis, intressant att berätta.
Vet inte om jag blir klokare av det, men jag vill tro det iallafall.
Något lite tänkvärt får man med sig.
Vilka tror ni går på seminarierna?
85% är tanter. 50+kvinnorna tar för sig överallt och passar på att gå på intressanta föreläsningar och konstvisningar och allt som erbjuds, det är de väldigt bra på.
Var är karlarna då?
Det undrar jag ständigt. Sitter de hemma och bakar snus?

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback