Mobillarmsundersökning

Så var det 2007 då!
Jag verkar vara ensam om att säga just tvåtusensju.
Varför säger man tjugohundrarsju, som innehåller 5 stavelser istället för tvåtusensju som bara innehåller 4?
Så konstigt.
Om man jämför med pengar, så säger man ju nittonhundra kronor och tvåtusen kronor. Varför inte samma med årtal?

Nu är iallafall helgerna slut, och många människor också.
Helt slut och utpumpade och fullproppade med julmat och nyårsmat.
Så nu ska alla börja träna och sluta röka och annat hälsosamt för att ta igen vår senaste månad.
Jag med. Fast det är inget nyårslöfte, bara ett måste.

Men sömnen har väl varit bra under helgerna?
Kanske för vissa.
Jag blir ofta väckt av hungrig tonåring som måste äta på natten.

Och sen en sak som jag blivit så förvånad över, och det två gånger!
Först på juldagen. Det var en måndag. På måndagar drar mobillarmen igång, fast jag var så smart och stängde av mitt, men vad hjälpte det när två! andra glömt sina.
Sen var det kört igen imorse, fast då hade jag missat att stänga av larmet.

Jag tror inte jag är så ovanlig, så därför tänkte jag göra en liten undersökning:

Vem vaknade av mobillarmet?

Svara så blir jag så glad!

God fortsättning på det nya året.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag säger tvåtusensju... tycker de är så fult me tjugohundra.. =p

2007-01-01 @ 19:54:50
Postat av: Cathrin

Hur gick det med dina tonårstjejer och nyårsfestandet? Vår äldsta firade nyår ute på landet med 5 kompisar, hon är 18 ska snart fylla 19. Det var glatt vid tolvslaget men ingen hade spårat ur. Mormor och Morfar fanns i huset bredvid så det kändes tryggt. Trevliga ungdomar sa mina föräldrar. Ja, jag var aldrig särskilt orolig för den stora tjejen, jag har träffat de flesta av hennes kompisar. Mer orolig var jag för 16 åringen. Hon var på fest med nya kompisar från gymnasiet som jag inte känner så väl. Fest i en förort ganska långt från oss, hos kompisens pojkväns kompis. Hon skötte sig jättebra, ringde och talade om var hon befann sig och hon fick som bekant inte sova borta så maken och jag drack ett glas champagne till en god middag vid 18 tiden och kl.02.00 hämtade han en nästan helt nykter 16 åring. Hon hade nog varit lite lullig under kvällen men inget anmärkningsvärt .Vi hade telefonkontakt under kvällen.Vad skönt nu kan man bocka av ytterligare en helg och till nästa år är de ett helt år äldre och förhoppningsvis ännu klokare. Det tar på krafterna att vara tonårsförälder. Hoppas att ni andra tonårsföräldrar också kan pusta ut ett tag , det är ett tag kvar till Valborg och nästa orosmoment.

2007-01-01 @ 21:36:20
Postat av: Cathrin

Jag glömde säga att jag säger tvåtusensju. Något mobillarm har jag inte hört.

2007-01-02 @ 09:41:30
Postat av: Blomma

Cathrin: Skönt att det är äver ändå. Nu är det bara att vänta ut jullovet :-)

2007-01-04 @ 22:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback