Köksradiolover

Min köksradio har dött.
Hur ska jag klara mig?
Måste skaffa ny.
Finns köksradios nuförtiden?
Alltså såna som man skruvar fast under ett köksskåp?
Min var så otroligt modern, så den har faktiskt också kassettfack. Fast det började svaja redan för 10 år sen, och vem har kassetter idag?
Men radion, min älskade radio, den vill jag ha kvar.
Klockan fungerar fortfarande, men ljudet är, efter min snabba felsökning, helt dött. Inte ens för äggklockan fungerar ljudet.
Jag har nu radioabstinens.
Därför åkte datorn på, så jag kan få lite webbradio.

/Blomma


Uppdaterat 070207:
Javisst finns det köksradioapparater. Jag hittade en vit Grundig, sonoclock 690, men den fanns i krom också.
Så nu är det bara att skruva upp den under skåpet.
Den har 9 snabbval och klocka och äggklocka och kanske nåt mer som jag inte upptäckt än, men det var ändå det viktigaste.
/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback