Ring-skid-städ-mix

Ska jag lyckas med ett inlägg idag? Webblogg har bråkat med mig väldigt den senaste tiden så det inte blivit något bloggat. Har inte heller haft tid att försöka igen och igen och igen.
Men nu så hoppas jag det lyckas.


Smultron var på skidresa med skolan idag.
Hade väldans mycket att släpa tyckte hon.
En pjäxbag och ett skidfodral med skidor i.
Var det mycket? Va?
På min tid minsann... Nu börjar kärringen prata om den gamla goda tiden! Vojne vojne! Ja, iallafall, då på min tid, åkte vi buss till alperna. Vi släpade en pjäxbag full med pjäxor och kläder, ett skidfodral, en stor väska med all vanlig packning av kläder och shampo och sånt och så en liten sprängfylld Salomonryggsäck med pengar, matsäck, kortlek, freestyle, godis, kamera och annat smått och gott.
FYRA hela väskor. Det klarade man. Med nöd och näppe i och för sig, men ändå. Det gick ju bra!

Men lilla Smultron tyckte jag var världens elakaste som inte kom och mötte henne vid Centralen för att hjälpa till att bära hennes två väskor!
Hon skulle bara gå 100 meter eller nåt från bussen och sen till tåget raka vägen hem. Jag erbjöd mig att möta henne hemma vid stationen, men om jag inte hämtade hela vägen så fick det va tydligen!
Som vanligt ringde hon nån signal och lade på luren. Det betyder att man ska ringa upp, för hon vill inte slösa några ringpengar på sin mamma som ändå sitter på jobbet och kan ringa därifrån.
Så jag ringde upp. Och fick då frågan om jag kunde hämta henne, men just idag var det lite körigt och jag tycker inte heller det var befogat.
Men ett nej var fel svar tyckte Smultron, för nu tänker hon inte hjälpa till med något om jag frågar. Så det så! Nähä! Men.... märker jag nån skillnad egentligen?

Jag vill faktiskt också åka skidor.
Vi har åkt varje år sen -92 tror jag och nu blir det inget. Sorgligt!
Jag längtar till frisk luft och snö och fika i backen.
Kanske det kan bli en helg eller nåt i Sälen.

Och Hallon hon städar och skurar och fejar.
Och är samtidigt på väldigt gott humör!
Det yr grejer ur hennes rum, så där inne är det riktigt fint. Men utanför...ja, det ska väl in igen.
Så nu får faktiskt grannarna stå ut med sena dammsugningar.
Jag är inte bättre själv. Satte igång en tvättmaskin vid tio.
Usch och fy på oss!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback