Lucia och klappar

Den här julen blir dyr.
Jag brukar inte köpa så här mycket, men nu blev det så, och jag är inte klar än.
Det blir som alltid en tuff tid innan januarilönen, fast vem är jag att snacka om tuffa tider. Förut hade jag tuffa tider, men då var det lättare att fixa billiga och ändå populära julklappar, som tuschpennor och hemmasydda dockkläder så det gick. De var lite mer lättflirtade då ungarna. Och det gäller inte bara mina utan brorsans också.

Man kanske skulle bestämma sig för att köpa mindre nästa år. Kommer jag ihåg det då?

Idag är det visst Lucia även om jag inte direkt märkt så mycket av det här hemma.
Jag har sett ett Luciatåg på Centralen, ett vegantåg som sjöng antikött-Luciasånger. De kunde ju ha över övat mer tycker jag.
Sen var det faktiskt ett på jobbet också, med otroligt hög medelålder i tåget, men de sjöng fint.
Teenisarna verkar inte bry sig om att det är Lucia alls, det firas väl inte längre och glad är jag för det, för de har ju ändå tagit till sig en ny helg nämligen Halloween, och det får väl vara nån måtta på festande. Maria Pool-personalen måste ju få hämta sig mellan varven ändå.

Nu kanske jag tar dagens tredje Lussekatt, en hembakad kisse smakar ändå godast.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback