Kramande hjärtblomma

Ibland ägnar man sin värdefulla tid åt ganska oväsentliga saker.
Idag har jag trasslat upp en slingrande hjärtblomma från några bordsben för att istället snurra upp den på en nyinköpt stålställning.
Nästan hopplöst. Vem som helst hade gett upp och klippt av rankorna och låtit dem växa upp på nytt runt ställningen istället för kring bordsbenen.
Men inte jag! Nej, ibland är jag korkat envis.
Med blomrankor liggande över hela golvet, trasslade jag lite hit och lite dit med hjärtformade blad som inget hellre ville än att kramas och trasslas med sina rankkompisar.
Några få blad fattigare sitter nu rankan snyggt snurrad runt en stålpryl.
Men ser den inte sned ut?
Borde jag kanske tänkt på innan jag började snurra.
Nu får den vara sned, det får väl det hela att se lite mer konstnärligt ut säger vi.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback