Äh, den gamla trasan

Letade nyårsstass runt i varenda affär i ett förortscentrum.
Hittade något ibland men det var oftast för stort och i ett fall för trångt eller bara för fult eller ungdomligt.
Kom hem och laddade med lite käk för att åka vidare till nästa centrum när jag fick för mig att prova en gammal blåsa igen. En som jag senast igår ratade för den satt inte alls som för några år sen.
Visade den för Smultron, tänkte att hon kanske ville låna den, hon med ung kropp.
Hon ville inte låna men tyckte den satt perfekt och det var precis såna klänningar som var inne i år. Hon tyckte absolut att jag skulle ha den på nyår.
Jag tror jag tar den ändå.
Vem vet att den en gång suttit bättre?
Bara jag.
Och med snygga stövlar till så blir det finfint.
Det lönar sig ibland att spara gamla trasor, speciellt finkläder som sällan använts.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback