Kyligt för stjärten

Nu är det så kallt så tvestjärtar och spindlar söker sig inomhus!
Läskigt!
En av varje har jag hittat idag. Och massa flugor.
Stjärten spolade jag ner i diskhon, den kravlar säkert upp igen. Igår spolade jag ner en i toan.
Spindeln låg under en filt som jag tänkt svepa om mig, så jag släppte snabbt ner filten på den igen. Och där ligger den troligtvis kvar.
Det är alltså de små djur jag sett, antagligen toppen på ett isberg, så jag undrar hur mycket krälande och krypande man ska behöva drabbas av närmsta tiden.
Jag hoppas de små genomskinliga, ljusskygga balkonglössen fryser ihjäl!! De får inte komma in och söka värme!

Men hur ska det gå med tomaterna och physalisen? Fryser de ihjäl?
Igår natt var det 2.4 grader som kallast, det är väl på gränsen till vad de tål.

Börjar längta efter lite värme. Jag fick inte nog i somras. Fler tänker nog som jag och bokar resor. Får se om jag gör det också. För att ha nåt att se fram emot.

/Blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback