Alla sätt är bra, eller?

Jobbat en vecka och så har Smultron.
Varför känns det som om jag har mer att göra nu?
En bebis har jag fått.
Hon bara sover och äter och jobbar. Mer än så kan inte en stackars tonåring orka med här i livet.
Jobbar säkert stenhårt, får ont i huvet, går och lägger sig, får knappast mindre ont i huvet av det.
Det enda som hjälper är att gå och träna! Skrivbordssittande ger garanterat huvudvärk eller axelvärk.
Lite vatten att dricka emellanåt skulle knappast skada heller.
Men vad vet väl jag...
Hon fräser och väser och säger att hon känner sin kropp bäst.
Visst, visst, men jag har 25 års mer livserfarenhet än hon. Det tänker hon inte på.
Kanske det kan vara så att jag lärt mig nåt på dessa år.
Det kan ju faktiskt vara så att jag fått ont i axlarna, blivit beordrad sjukgymnastik, och efter ihärdigt tränande blivit bra. Och det vet hon. Men det gäller ju inte henne. Nejdå, en nittonåring vet ju alltid bäst.
Ligga i soffan och slumra hjälper tydligen mot det mesta...

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback