Mitt silver

Idag har jag provat på ett riktigt hantverk.
Jag har smidit en silverring tillsammans med ett gäng andra.
Jättekul var det.
Under några timmar var mina tankar ingen annanstans än i smedjan.
Där inne fanns inget annat. Inga problem. Inga funderingar överhuvudtaget mer än hur jag skulle få ringen slät och fin.
Så fokuserad som jag var och med ett så snabbt resultat får man en härlig tillfredsställelse.
Sen ut i stormbyarna och verkligheten igen.
Kom hem till nyss uppstigen dotter som sovit bort dagen.
Snackade med irriterad Särbo men orkade inte bry mig alltför mycket om hans dåliga humör.
Satte mig istället i solen, men inte ute pga blåsten, i mitt soliga kök och läste om Mma Ramotswe, drack kaffe och käkade mörk choklad.
Med en nybränd The Ark cd i bilen åkte jag sen till Särbo utan att ha särskilt bråttom, för att hinna höra så många låtar som möjligt.
Från ett tonårshem till ett annat, men ändå så olikt.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: smultronkiwi

Det låter roligt att göra sin egen ring. Blev den bra? Kommer du bära den eller var det till någon annan du gjorde den?
Känner igen dina dansryck du talade om i en tidigare blogg. Det är så underbart att få ur sig en massa känslor och bara ösa på med musiken.
Hoppas kvällen hos särbo blir trevlig.
Ha det...

Postat av: mia

Kommer du ihåg mej???
Det var längesen nu som jag var på tusentankar och kollade runt. Småläste lite på din blogg, livet rullar på... Min bok har kommit ut...ville säga det. Vill du se den så finns den på sockerdricka.nu/bokhandeln
Under samma måne....och jag har skaffat mig en hemsida...www.minobe.se
Alla mina cats...ha det gott. Mia

2007-04-22 @ 17:06:47
URL: http://tusentankar.weblogg.se
Postat av: Blomma

Smultronkiwi:Ringen blev bra, jag har den på mig hela tiden. Är så stolt att jag gjort den själv!
Det blev riktigt trevligt hos Särbo, blev ju bjuden på middag och hans sura min var totalt väck.

Mia: Ja, jag kommer ihåg dig! Har inte heller kollat din blogg på länge, men ska göra det nu. Kul att du fick boken utgiven! Grattis!

2007-04-23 @ 21:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback