Konsumkondomer

Jag gick en sväng till Konsum för att köpa lite godis, bananer och quinoa bl.a.
En ung kille gick oroligt omkring och letade efter något där inne.
Han tittade ut och vinkade till en tjej därute att komma in.
Hon kom in till honom, de hade visst något ihop.
Han berättade att han inte hittade det han sökte.
Hon sa att det brukar finnas bakom kassorna.
De tittade bakom kassorna, letade men hittade inget.
När jag stod och packade i mina varor hörde jag killen fråga i kassan om de hade kondomer.
Ja, vilken sort? frågade kassakillen.
Det spelar ingen roll, sa den unga killen.
Så fick han sitt paket och kunde gå ut till tjejen som hade smitit ut innan han skulle fråga det jobbiga.

Jag bara undrar, varför i hela friden har de kondomer gömda så man måste fråga efter dem?
Hade den där killen varit aningen blygare så hade han gått därifrån med ett paket tuggummi istället!
På Hemköp har de, istället för cigaretter och kondomer och kanske nåt mer, små brickor med bilder på det man vill köpa. Så betalar man för brickorna och kan gå till någon automat och hämta ut det man vill ha.
Rätt bra.
Jag vet inte om brickorna måste aktiveras i kassan innan de kan användas, men så borde det väl vara, för annars kan man ju lika gärna sno brickorna som cigaretter.

Men snor folk kondomer?
Gör de det för att de inte vågar betala för dem?
Om man skulle kunna ta dem själv och lägger på bandet så är det väl inte pinsamt ens för en ung kille med tjejen väntandes utanför Konsum att köpa kondomer?

Det borde iallafall vara så lätt som möjligt att köpa kondomer.
De gör knappast någon nytta bakom kassan på Konsum.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback