Kulturell dag

Var på utställning på Bonnierhuset.
Spöregn och åter spöregn på vägen dit.
Kände mig som en dränkt katt.
Det första man kommer in till är ett helt golv fyllt av snälla vågar. Alla visar olika, men ingen verkar visa riktig vikt, utan bara lägre.
De hade väldigt nyttig lunch, så efter viss tvekan, främst från Särbo, så käkade vi där. Riktigt gott.
Sen fick vi ta ett varv till på utställningen för det hade börjat regna igen.
Till slut gick vi ändå i duggregn.

Sen bio: 7 miljonärer.
Rätt kul och lite spännande.
Lättsam. Inget om man vill ha nåt djup i filmen, men klart underhållande.
Susanne Reuter var otroligt kul när hon slogs. Ettrig som få.

Sen vi kom hem har tonåringar har svischat fram och tillbaka här, men nu är det lugnt med Särbo bänkad framför fotboll: Sverige - Spanien.
T.o.m jag tycker det är rätt kul, för Sverige spelar så bra!
Men lite paus måste jag bara ta ibland...

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Klimakteriehäxan

Jag har verkligen tänkt att man borde gå till Bonniers konsthall - men fullt med vågar? HU! Det är väl det jag minst av allt vill se...

Postat av: Klimakteriehäxan

Fast vid närmare eftertanke: om det är lögnaktiga vågar åt rätt håll, s a s, kanske man blir lite uppiggad?

2006-10-07 @ 23:00:00
URL: http://klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: Blomma

Det var inte det minsta jobbigt att ställa sig på vågar där man vägde som allra mest sin riktiga vikt. På någon vägde jag 20 kg!

2006-10-08 @ 12:40:44
URL: http://blommalomma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback