En lista

Hittade listan hos http://josefinkristin.blogg.se/041006095538_ny_lista_.html genom nybloggat.
Är inte jätteförtjust i såna här listor, men den här var kort och lättsam. Rätt kul.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"he has no tie - he probably has an appreciable number of ties in his"

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
köksbordet
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Zappade runt lite. Men det var nog nyheterna som var sist.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
12:15 OJ!!! den var ju 12:15!

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Dotter som surplar mjölk och bläddrar i en tidning

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För två dagar sen!!!! Tog en minipromenad. Ska snart ut och gå så långt jag orkar.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Min mail och nybloggat.

8. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Det kommer jag inte ihåg längre.

10. När skrattade du senast?
Nyss åt Smultron när jag frågade vad hon läste så svarade hon lite disträ -jaaadu, massa saker! Då skrattade jag åt henne.
Unge! Jag menade ju vilken tidning. Ett litet leende fick jag tillbaka och så svarade hon det jag velat veta
-Jaha, Cosmopolitan.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En tavla, almanacka, panelgardiner som döljer en dörr.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ett tåg stod alldeles stilla utanför mitt fönster igår kväll. Efter ett tag släcktes alla lampor i tåget och skyltarna: ej i trafik tändes. Sen gled tåget ljudlöst vidare, långsamt långsamt som ett riktigt spöktåg.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Rätt kul. I brist på annat. Lättsam.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Nej jag vet verkligen inte. Jag har inte ro att se hela filmer hemma i soffa, utan det blir på bio. Men vänner såg jag igår på tv. Jo, senaste filmen på dvd måste ha varit "Be cool" med John Travolta. Lite knäpp film.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

En finfin lägenhet väldigt centralt med en stooooor terrass (om jag inte hittar en hyresrätt vill säga!) Ny bil. Slänga ut alla gamla paltor och köpa en helt ny garderob. Massor av prylar antagligen. Och en stuga i skärgården. Och en båt. Resor, resor och åter resor.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Folk tror av någon anledning att jag är bra på att måla, men den enda tavla som jag har målat är ett ÄPPLE!!!
Fast det blev rätt fint...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Få människor att vara på djupet mer förstående mot varandra. Det skulle få så många bra sidoeffekter som att krigen upphör, mobbing upphör, diskriminering upphör, alla hjälper varandra mer. Ja, en fin värld helt enkelt.

18. Tycker du om att dansa?
Jadå, fast jag hoppar nog mer omkring.

19. George Bush?
Han har nog rätt lågt både IQ och EQ skulle jag gissa.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Sol och Måne. Eller Glader och Toker. Nej, bara skojar. Mina ungar heter ju redan Smultron och Hallon! Pojken hade väl fått heta Blåbär.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Inte på heltid, men kanske nån månad då och då. Eller ett år eller så. Det är nog lärorikt och spännande och av någon anledning tror jag att det skulle vara väldigt kul!!!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Hmm. jag tror varken på Gud eller Pärleporten.
Men om... då kunde han väl säga: Välkommen kära Blomma. Här ska du få ett riktigt paradis och bli ompysslad och road av de allra hunkigaste av hunkar. :-)

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
http://www.millaflower.blogspot.com/
http://www.lotten.se/
http://skolblogg.blogspot.com/
http://www.klimakteriehaxan.blogspot.com/
Men om de redan har svarat på den här nån gång då? Skicka vidare bara eller skit i listan. Det är ju inte hela världen.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Jag svarar feerruuuktansvärt sällan på listor! Men om jag gör det denna gång, säger jag till!

Postat av: Blomma

Ja, som sagt. Ingen fara på taket direkt.
Jag håller med om att listor är jobbiga. Vet inte varför jag svarade på den här. Kanske för att jag hade tid över och kanske för att den inte frågade vad jag har i min mp3-spelare (har ingen!).

2006-10-04 @ 22:01:45
Postat av: smultronkiwi

Jag är inte så förtjust i listor... men den här ska jag kopiera. Imorgon då... har redan skrivit dagens blogg..

2006-10-04 @ 22:35:57
URL: http://smultronkiwi.spaces.live.com/
Postat av: Anonym

Nu har jag hela listan, som det brukar stå på löpsedlarna!

2006-10-05 @ 19:34:09
URL: http://klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: Milla

Jag SKA göra utmaningen! Den var rolig, den kommer!

2006-10-06 @ 22:55:50
URL: http://millaflower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback