Sadla om en gammal kossa?

Jag har vunnit tredje pris i en skönhetstävling! Nej då! (gammal Monopol-chans)
Men jag har faktiskt vunnit tredje pris i en liten fototävling.
Tänk om jag skulle bli fotograf istället!
Jag tror jag skulle gilla det!
Verkligen kul!
Och osäkert.
Och svårt.
Men kul.
Jag fortsätter nog vara hobbyfotograf. Det verkar lugnast så.
Tyvärr har jag ett litet problem med min fotografering.
Om jag försöker ta en spontan bild av Hallon i vardagsmiljö, så får hon nåt galet i blicken och håller båda armarna för ansiktet och skriker: -Nej! Jag ser ju inte klok ut! Jag är helt osminkad! Låt bli! Låt mig va!
Och försöker jag fota Smultron, så smajlar hon så överdrivet och ospontant som på ett skolkort, eller sträcker ut sin osmakligt piercade tunga och grimaserar med hela ansiktet.
Spontanbilder är inte min starka sida.
Jag skulle kunna skaffa mig en Bond-kamera som sitter i skärpet eller nåt sånt.
Fast inte lär jag byta yrke inte.
Jag går och drömmer och tänker att jag ska göra det, men hur blir det då med löneutvecklingen?
Herregud vad vad ospontan jag är!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback