Champagnesnurr

Jag blev bjuden på lite champagne idag.
En enda litet glas. Och jag blir snurrig direkt.
Jag tål ju ingenting!
Borde man träna mer? Tror inte det.
Det är ju bara positivt att inte tåla sås mycket egentligen.

För inte så länge sen sa Smultron till mig att hon var glad att hon aldrig behövde oroa sig för att jag drack för mycket.
Jag blev förvånad att hon ens tänkte tanken, men hon berättade varför.
Hon har sett kompisar vars föräldrar pimplar bag in box i svindlande fart, så ungarna inte riktigt vet vilket skick föräldrarna är i när de kommer hem, speciellt på helgerna.
Och det är föräldrar som sköter sina jobb och är helt normala, men oroa sina tonåringar som inte själva har några betänkligheter för att bli fulla, det kan de!
Men mina tjejer behöver inte oroa sig för mig iallafall.
Ett lass mindre på deras tonårsaxlar. Det är de värda.

/Blomma


Kommentarer
Postat av: junitjej

Blomma, nej det var verkligen inget inlägg från min vardag utan bara en fräckis!

Postat av: Milla

Du har en stor poäng där, vi föräldrar har största ansvaret som vägvisare för våra barn och sen snackar vi skit när barnen är ute och ställer till det för sig... Jag har fortfarande ångest för när jag blev fuller en midsommar och spydde i en blomlåda så min dotter såg. Det ska aldrig hända igen!!

2006-11-30 @ 22:05:34
URL: http://millaflower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback