Omogen morsa

Tänkte överraska Smultron med grillad kyckling till middag.
Jag kom hem rätt sent så det passade bra med nåt färdigt.
Köpte en på Åhléns.
Kom hem.
Satte på ris, fixade lite grönsaker, men ungen kommer inte! (jajaja, hon är 18, men min unge ändå!)
Ringde.
Kvittrande teenie i luren:
-heeej
något mindre kvittrande mamma:
-hej, var är du?
-jag äter inte hemma.
Inte-alls-kvittrande-snarare-ilsken-mamma:
-Men vi ska ju äta nu!! Jag har köpt kyckling för vi skulle ha det så mysigt! (Som den värsta tragiska stackare låter jag ju!) Varför ringde du inte?
-Jag har inga pengar på mobilen... (hon har abonnemang!!)
Mycket omogen och stött mamma:
-Du får laga mat själv imorgon!
PANG! på med luren.

Så var det med det.
Inte alltid är man en förebild.
Inte alltid är man bäst.
Men det var liksom droppen!
Efter samtal i natten på vanliga telefonen så det skräller och jag hoppar i taket när jag behöver sova men inte hon som börjar treeeeeee!!
Då är jag inte så värst tålmodig längre...

/Blommalomma







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback